Jest to najdłuższy most drogowo-kolejowy w Polsce.
Zbudowano go w latach 1876-79, składa się z 11 przęseł o łącznej długości 1098 metrów. Odległość między osiami filarów wynosiła po 100 m, a światło przęseł po 97,3 m. Dźwigary miały pas górny paraboliczny, niezbieżny. W roku 1909 most wzmocniono dla dostosowania do zwiększonych norm obciążenia.
Most został wysadzony w 1939 roku, odbudowany przez Niemców, a w 1945 roku zniszczony ponownie. Zwalone do wody zostały wszystkie 11 przęseł. W latach 1947-51 most odbudowano i do dziś pełni rolę głównego węzła komunikacyjnego w Grudziądzu.
Zbudowano go w latach 1876-79, składa się z 11 przęseł o łącznej długości 1098 metrów. Odległość między osiami filarów wynosiła po 100 m, a światło przęseł po 97,3 m. Dźwigary miały pas górny paraboliczny, niezbieżny. W roku 1909 most wzmocniono dla dostosowania do zwiększonych norm obciążenia.
Most został wysadzony w 1939 roku, odbudowany przez Niemców, a w 1945 roku zniszczony ponownie. Zwalone do wody zostały wszystkie 11 przęseł. W latach 1947-51 most odbudowano i do dziś pełni rolę głównego węzła komunikacyjnego w Grudziądzu.