Terminal Liczący 11 tys. metrów kwadratowych terminal składa się z trzech skrzydeł. Zbiegają się one w głównej jego przestrzeni, którą tworzy hala odlotów z centralnie umieszczoną strefą odprawy bagażowo-biletowej. W skrzydle zachodnim ulokowana będzie strefa przylotów, a we wschodnim strefa odlotów. Skrzydło południowe zajmuje przystanek kolejowy i towarzyszące mu pomieszczenia biurowe przeznaczone dla administracji lotniska oraz służby celnej i granicznej.
Projekt przewiduje możliwość dalszej rozbudowy terminala. Realizowana w pierwszej fazie wielkość terminala, zgodnie z zachowaniem przepisów, umożliwi bezkolizyjną obsługę ruchu pasażerskiego do 1 mln pasażerów rocznie.
Lotnisko kodu 4D wyposażone na podejściu podstawowym w ILS kat. I ( wraz ze światłami odejścia i urządzeniami Meteo dla kat. I), na podejściu pomocniczym system świetlny uproszczony (lotnisko przygotowane do CAT II)
- Droga startowa długości 2520 m i szerokości 45 m + 2 x 7,5 m (droga kołowania: długość 201 m, szerokość 38 m)
- Płyta postoju samolotów dla 5 samolotów kodu C z możliwością zamiennego ustawiania samolotów kodu D ( na 4 samoloty ) - ze stanowiskiem odladzania samolotów ( dla kodu D)
- Wyposażenie nawigacyjne: ILS/DME, DVOR/DME
- Na obu końcach drogi startowej płaszczyzny do zawracania samolotów
- Parking na ok. 400 miejsc
- Przewidziana lokalizacja wieży i służb funkcjonowania ruchu lotniczego ( kontrolerzy wieżowi)
- Kategoria ochrony ppożlotniska: 7
- Własna obsługa płytowa samolotów (utrzymanie zimowe - odladzanie, odśnieżanie pasa i samolotów) oraz obsługa naziemna pasażerów
- Własna dystrybucja paliwa lotniczego
- W terminalu – końcowa stacja szynobusu
- Możliwość jednoczesnej odprawy 4 samolotów klasy B 737-800, A 320
Projekt przewiduje możliwość dalszej rozbudowy terminala. Realizowana w pierwszej fazie wielkość terminala, zgodnie z zachowaniem przepisów, umożliwi bezkolizyjną obsługę ruchu pasażerskiego do 1 mln pasażerów rocznie.
Lotnisko kodu 4D wyposażone na podejściu podstawowym w ILS kat. I ( wraz ze światłami odejścia i urządzeniami Meteo dla kat. I), na podejściu pomocniczym system świetlny uproszczony (lotnisko przygotowane do CAT II)
- Droga startowa długości 2520 m i szerokości 45 m + 2 x 7,5 m (droga kołowania: długość 201 m, szerokość 38 m)
- Płyta postoju samolotów dla 5 samolotów kodu C z możliwością zamiennego ustawiania samolotów kodu D ( na 4 samoloty ) - ze stanowiskiem odladzania samolotów ( dla kodu D)
- Wyposażenie nawigacyjne: ILS/DME, DVOR/DME
- Na obu końcach drogi startowej płaszczyzny do zawracania samolotów
- Parking na ok. 400 miejsc
- Przewidziana lokalizacja wieży i służb funkcjonowania ruchu lotniczego ( kontrolerzy wieżowi)
- Kategoria ochrony ppożlotniska: 7
- Własna obsługa płytowa samolotów (utrzymanie zimowe - odladzanie, odśnieżanie pasa i samolotów) oraz obsługa naziemna pasażerów
- Własna dystrybucja paliwa lotniczego
- W terminalu – końcowa stacja szynobusu
- Możliwość jednoczesnej odprawy 4 samolotów klasy B 737-800, A 320